Partner van HealthValley

www.healthvalley.nl

De StichtingZCL is partner geworden van HealthValley. Als aankomend ziekenhuis is dit een netwerkorganisatie die wij goed kunnen gebruiken. Zij zijn het grootste innovatienetwerk binnen Life Sciences & Health.

Chris Doomerink, directeur

Partner van Lymedatblijftplakken

www.lymedatblijftplakken.com

Een belangrijke partner in onze acties is Lymedatblijftplakken een platform dat bijdraagt aan de awareness dat chronische Lyme betekent levenslang geterroriseerd worden door een infectie. Het bestuur wordt gevormd door Lisa de Vries Sousa Aniceto, tevens secretaris van de StichtingZCL en Verona Hendriksen. Beiden hebben chronische Lyme. Verona strijdt al jaren voor erkenning en behandeling. Ze heeft moeten stoppen met haar HBO studie omdat de infectie haar continu uitschakelt. Dit platform ia al een paar jaar bezig om chronische Lyme en de gevolgen van het leven hiervan, onder de aandacht te brengen van het grote publiek. Het bestuur wordt gevormd door ook ons bestuurslid secretaris Lisa de Vries Sousa Aniceto en Verona Hendriksen. Beiden hebben zij ook chronische Lyme.

Links Verona Hendriksen, rechts Lisa de Vries Sousa Aniceto.

Door de actie ‘ Lyme is levenslang’ in een ijzersterke fotocampagne om te zetten wordt zeer snel duidelijk welke impact chronische Lyme op je leven heeft. Fotograaf Freddy Hoevers uit Almelo heeft dit als fotograaf gevisualiseerd in een foto. Heel knap en heel to the point. Freddy is tevens partner en maakt de fotoreportages met sponsoren en anderen geïnteresseerden op aanvraag.

Freddy Hoevers, campagne Lyme is levenslang

Partner van Medivera

www.medivera.nl

De StichtingZCL gaat samenwerken met Medivera, een patiëntenorganisatie van mensen met ME en CVS. Dit is overeengekomen met Lia Metz, directeur van de Stichting Medivera. Er zijn veel overeenkomsten, ook bij ME en CVS is een persisterende infectie eveneens oorzaak van klachten. Het ziekenhuis dat wij gaan realiseren is voor mensen met chronische Lyme en ook andere persisterende infecties.

Vandaar dat de StichtingZCL gaat onderzoeken samen met Medivera waar we elkaar kunnen gaan helpen.

Medivera beoogt de realisatie van een Intramuraalcentrum/ziekenhuis/sanatorium,
waar patiënten met CVS/ME/Lyme/Post Viraal Syndroom/Post Vacinaal  Syndroom / Fybromyalgie/HPU en gerelateerde systeemziekten worden opgenomen voor aanvullend laboratorium onderzoek, bewezen effectieve complementaire interventies, psycho-sociaal-maatschappelijke ondersteuning en aangepaste revalidatie.  Deze locatie dient /locaties dienen als referentie-kenniscentrum/-centra voor wetenschap en behandelaars.

Partner van ME Vereniging Nederland

www.mevereniging.nl

De StichtingZCL gaat samenwerken met de officiële patiëntenvereniging van ME, de ME Vereniging Nederland. Samen zijn we sterker en dat is in het geval van patiënten die ME hebben of hiervoor nog moeten worden gediagnosticeerd zeker het geval. Ook zij hebben alle medewerking nodig voor wat betreft het neerzetten van het moeder behandelprogramma en zorg specifiek voor mensen met ME. Vanuit het door de StichtingZCL te realiseren ziekenhuis willen we dit ook voor de ME patiënten gaan realiseren. Er zijn zeer veel overeenkomsten, omdat ook deze patiëntengroep in de reguliere zorg nog geen eigen plek heeft gevonden.

Guido den Broeder, voorzitter