(Bekende) steunbetuigers

Lymedatblijftplakken is een awareness campagne dat Lyme levenslang is als je niet wordt behandeld voor de infectie.

Lisa de Vries Sousa Aniceto vormt samen met Verona Hendriksen het bestuur van Lymedatblijftplakken.

Zie Lymedatblijftplakken.com

Yoey Pelupessey speelde als middenvelder tot januari 2018 bij Heracles.
Hij speelt nu bij Sheffield Wednesday.

Emiel Roemer is zelf een lange periode zeer ernstig ziek geweest door een tekenbeet. Uiteindelijk kon men vaststellen dat hij zo ziek was door de infectie. Bij hem heeft een behandeling uiteindelijk gelukkig goed geholpen. Emiel weet hierdoor als geen ander wat ziek zijn door chronische Lyme voor een  leven betekent. Vandaar dat hij er nog alles aan doet om chronische Lyme patiënten te helpen. Zo steunt hij nu ook de activiteiten van de StichtingZCL.

Omar Baqi is een Almelose Kickbokser. Hij is al drie keer Europees kampioen geworden. Omar ondersteunt de activiteiten van Lymedatblijftplakken en de StichtingZCL volledig. Ook hij komt op voor de mensen met chronische Lyme.

VIDM heeft haar steun ook uitgesproken. VIDM staat voor Vaker in de Media Vakerindemedia.nl Links staat Josefine Ezinga van Asdonk en rechts staat Janneke van Heugten.

Heracles Almelo heeft haar steun uitgesproken door met Lisa de Vries Sousa Aniceto en Verona Hendriksen van Lymedatblijftplakken op de foto te gaan. ASITO is nu onze sponsor, voor Heracles zijn ze nu de hoofdsponsor. Zo kunnen we met elkaar de krachten gaan verenigen! Een zeer schone, warme en sportieve steun is dit.

Nathalie  Gerritsen, freelance journalist en communicatieadviseur (ZusenZoMedia). Nathalie heeft enkele foto’s gemaakt voor stichting ZCL en een artikel geschreven over de stichting en het Chronische Lyme ziekenhuis voor het Almelo’s Weekblad.

Op 29 maart bij presentator Roelof Hemmen geweest van BNR radio. Op 12.15 uur zijn we live in de uitzending geweest. Ook Roelof Hemmen steunt de chronische Lymepatienten en hoopt met ons dat het ziekenhuis snel wordt gerealiseerd.

Freddy Fotografie is onze steun bij de vormgeving van oa onze bordjes. Tevens is hij de ontwerper van de fotocampagne Lyme Dat Blijft Plakken. Een ijzersterke campagne waarin gelijk duidelijk wordt dat chronische Lyme levenslang is. Freddy is altijd bereid om de StichtingZCL te helpen.

Aziz Koca draagt de StichtingZCL een warm hart toe. Aziz weet als geen ander door zijn niet aangeboren hersenaandoening wat het betekent om beperkt te zijn doordat je lichaam en hersenen niet meer goed functioneren. Door een beroerte kwam een einde aan zijn leven als internationaal vrachtwagenchauffeur en vrijwillige brandweerman.

Aziz heeft de StichtingZCL 1000 euro geschonken en is meer van plan. Hij zet zich graag in voor zijn medemens die hard hulp nodig heeft.

Heidi Plas is Hoofd GHOR Twente en zij steunt ons en alle mensen die te maken hebben met een persisterende infectie c q chronische Lyme. Zoals Heidi Plas ook direct zelf zei:” Preventie en onderzoek is belangrijk, maar zeker ook de mensen die het nu hebben!”. Daarom steunt Heidi Plas de StichtingZCL, ze bedacht zich geen seconde. Dat doet ze vanuit haar positie als Hoofd GHOR en gebruikt nu haar netwerk om de activiteiten van de StichtingZCL onder de aandacht te brengen en het inventarisatie-onderzoek waarin mensen zich met chronische Lyme of een verdenking erop kunnen melden op onze website, te promoten. Dat is haar idee en dat hebben we direct uitgevoerd, het is een landelijk onderzoek met ook Twente als apart gebied vermeld zodat mensen kunnen aangeven dat ze daar wonen. Ook zei ze ga vol de media in! En zo heeft Heidi nog meer tips gegeven en direct de daad bij het woord gepakt door met Samantha Dinsbach,  Directeur van GHOR GGD Twente die ons ook al steunt!, te bekijken hoe we verder de samenwerking gaan vormgeven. Geweldig Heidi , wij zijn heel blij met je steun!

Radio 350 Rijssen-Holten steunt de StichtingZCL ook! Wij, Hélène en Lisa, zijn zeer gastvrij ontvangen en Radio 350 heeft haar netwerk volledig ter beschikking gesteld. Zo staan we nu ook op de Facebookpagina van Radio 350. Op de foto staan we samen met Herman Bruggink.

Het Diabetes Fonds steunt Stichting ZCL als buddy. Directeur Hanneke Dessing wenst stichting ZCL veel succes!

Jandino Asporaat

Jandino Asporaat is een Nederlandse standupcomedian, acteur, televisiepresentator, zanger, producent en staat op voor chronische Lymepatiënten.Hij weet wat de gevolgen zijn van een chronische Lyme, dat mensen dan niet meer mee kunnen doen met het leven. Toen wij zijn management hebben benaderd, stond hij er ook meteen voor open om op te staan voor alle patiënten die nu buiten spel staan omdat ze chronische Lyme hebben.

Op zaterdag 9 juni 2018 maakte hij dan ook  tijd in het theater van Doetinchem om voor StichtingZCL zijn steun uit te spreken. Wij willen Jandino Asporaat en zijn team hiervoor dan ook ontzettend danken!