StichtingZCL

Animatiefilm wordt nu gemaakt voor op TV

StichtingZCL is zeer blij te kunnen mededelen dat de animatiefilm voor de landelijke uitzending van StichtingZCL,  in de zendtijd van Goede Doelen Socutera einde dit jaar, binnenkort af is. Er wordt nu nog hard aangewerkt.

Jean Marc van Tol, een van de drie tekenaars van Fokke en Sukke , heeft het ontwerp pro deo voor StichtingZCL gedaan. Wij zijn Jean Marc van Tol hiervoor enorm dankbaar. Dit is een enorme steun voor alle mensen die lijden aan chronische Lyme. Hij heeft een storyboard ontworpen waarin de hoofdrol wordt gespeeld door een teek. Te zien is hoe angstaanjagend hij is en wat hij kan aanrichten. De boodschap is dan ook, dat zo n klein beestje vol met bacteriën het leven van mensen totaal verwoest.  Inmiddels ook van heel veel kinderen.

Jean Marc van Tol is cartoonist zodat de technische uitvoering door iemand anders moeten worden gedaan. Vandaar dat StichtingZCL op zoek is gegaan naar mensen die de technische uitwerking van het ontwerp gratis, danwel tegen een kleine vergoeding wilden doen.

Hierin heeft StichtingZCL het MA Media college Amsterdam als partner gevonden. Direct was deze school enthousiast over de opdracht en ze hebben deze dan ook graag aangenomen.

Het leer-en werkbedrijf MA Media van het MA Media College Amsterdam, gaat de animatie nu verder technisch uitwerken. Maandag 5 november jl. is hiervoor een project opgestart met drie studenten die hiervoor hun volledige commitment  hebben afgeven. Het wordt namelijk een spoedklus gelet op de deadline van Socutera.  Alle drie de studenten zijn op  dit moment stagiaires binnen het Leer – en Werkbedrijf MA Media.

Het zijn:
Ramon Hensing , student Audio Visueel, 3e jaars MBO Rijnland Leiden, omgedoopt voor dit project als Fokke.
Guillermo Capel, 2e jaars student Creative College Utrecht

Zij gaan de animatie verder technisch afmaken. Als bijnaam hebben zij al gekregen Fokke en Sukke.

De projectleider is Dannick Boneschansker, student 3e jaars Mediamanagement Grafisch Lyceum Rotterdam.

Dit is het complete dreamteam dat de klus gaat klaren.